Opas toimitilahankkeen vetäjälle — askeleet kohti onnistunutta tilaprojektia ja lopputulosta
Toimitilat ovat yrityksen tukikohta, ne ovat strategisesti, toiminnallisesti ja visuaalisesti merkittävä osa jokapäiväistä toimintaanne sekä asiakkaillenne tärkeä kohtaamispiste.
Toimitilahankkeet ovat kalliita ja pitkiä prosesseja. Usein haetaan säästöjä tekemällä asioita sisäisesti ja välttämällä turhia konsultointikustannuksia. Isoissa ja pienemmissäkin tilaprojekteissa piilee kuitenkin vaaroja, joilla hankkeesta saa helposti epäonnistuneen ja todella kalliin.
Me olemme tunnistaneet yleisimmät haasteet tilaprojektien takana, olemme nähneet ja taklanneet asiakkaidemme kanssa useita kompastuskiviä vuosien aikana. Nyt olemme koonneet muistilistan sinulle näiden haasteiden selättämiseen ja ennaltaehkäisyyn.
Oppaan avulla helpotat aikatauluttamista, tunnistat oman organisaatiosi tavoitteet ja todelliset tarpeet. Saat vinkkejä budjetointiin ja johtoryhmässä tunnistatte hankkeeseen liittyviä riskejä jo ennen projektin aloitusta. Oppaan avulla saat suuntaviivoja toimitilahankkeesi sujuvaan toteuttamiseen ja onnistuneeseen lopputulokseen.